Tuesday, May 1, 2012

Closing stock & dipping

Assalamualaikum :D




hye readers , happy labour day , tapi aku kena kerja , *sigh , orang lain yang kerja hari ni semua dapat triple , but aku double je , wthhh ++



Okay , hari ny jaga post B , letihh gilaaaa wehh , kena susun stok air , masukkan data semalam , angkat tu , angkat ni , mop sana mop sini , sapu sana sapu sini , pheeww and last sekali DIPPING .


ouh korang tahu ke dipping tu hape ? aku tak tahu pun sebelum ni , sampai lah hari ni baru aku tahu , hewhewhew . ok cerita sikit .


dipping itu ialah mengecek minyak yang terdapat di dalam tangki. korang perasan tidak dekat stesen minyak biasa ada benda bulat bulat dekat lantai luar dia ? haa dekat situlah mereka simpan minyak sebenarnyaa , so everyday kena check berapa banyak minyak yang tinggal , eh kita tak masuk dalam tu tau , sebab tu kita namakan dipping , sebab kita dip kan je .



ada satu batang untuk kita dip kan , and check tahap mana minyak tu , pheeww , bnde baru kot bagi aku , terkial kial lah kan , baru aku tahu rasanya bila kena kerja macaam tu , tapi gaji kecikkk.


so pandai pandai lah pilih , korang nak belajar senang aka main main and then kerja susah or nak belajar susah aka rajin rajin and then kerja senang ! hehe :D aku nak kerja senang .









Tahapian batch 27 nak buat gathering 19 may ny , maybe aku tak join kot :( selamat berjumpa kamuorang :')

No comments: