Saturday, July 21, 2012

Cuba Bayangkan

Assalamualaikum :)






Hai readers , selamat malam , semoga semua berada dalam keredhaannya , malam malam macam ni takde kerja selain dari online , hiks , kita kat rumah lagi , skip kelas esok , sumpah jahat , hehe , alah bukan selalu ye dak , tapi ni rahsia kita kita je , orang lain seriously tak tau :P


Tadi tengah bosan bosan terbaca tweet Irine Nadia pasal ayah dia baca blog dia tentang akad nikah dia , ayah dia nangis you alls , then kita pon terus lah pergi tengok and baca entry akad nikah dia , then tanpa disedari kita pun nangis , kita nangis sebab kita teringat Ayah kita :')




Ayah , aku dengan ayah memang tak rapat sangat , sebab aku rasa memang typical anak anak lebih rapat dengan mak , adik beradik aku semua macam tu , if ada prolem or ada benda yang nak disharing , mintak pape pon , mesti akan cakap dengan mak , then mak yang akan inform dekat ayah.




Aku jarang cakap dengan Ayah , aku jarang peluk Ayah , aku jarang cium Ayah , bila ada problem memang aku tak mengadu dengan Ayah , aku jarang call Ayah , aku jarang cakap dengan Ayah .




Tapi bila fikir balik, Ayah la yang akn mewalikan aku nanti , Ayah yang akan serahkan aku dekat bakal Suami aku nanti , aku jadi sedih . Ayah tak banyak cakap dan tak banyak marah bila aku buat salah , Ayah selalu cakap yang anak anak Ayah semua dah besar , Ayah dah tak nak marah marah sebab semua dah tau nak fikir sendiri. Bila aku nak balik kelantan , bilnak naik bas , Ayah akan peluk aku then cakap suruh belajar rajin rajin , jaga diri dan jangan tinggal solat.




Even ayah tak selalu ada dengan aku , tapi aku yakin yang Ayah selalu fikir pasal kitorang adik beradik . Akak sayang Ayah :')












"He didn't tell me how to live; he lived, and let me watch him do it."

1 comment:

fifie said...

Ayah memang macam tu, nampak je tak kisah tak peduli. Tapi hati ayah siapa yang tahu. Fie dengan ayah fie pun tak close sangat, tapi when it comes to certain things I have to follow his order. Dan dia akan jadi sangat-sangat tegas. Huhu.