Saturday, November 26, 2011

Perjalanan Mengajar Erti Sebuah Kehidupan :')

Assalamualaikum :)


Hye dearest people , readers and everybody ;) selamat malam dan salam maal hijrah semua , semoga dengan kedatangan tahun baru ini , kita semua akan sentiasa berada dalam keredhaanya :)



Esok aku akan mula berangkat pulang ke Machang semula , berat hati :( tapi nak buat cane kan , dah memang tugas aku , tapi ade satu perkara yang aku pelik sangat semester ni , aku jadi semakin cengeng dan semakin tak semangat langsung nak teruskan kehidupan dekat kelantan , sampai satu tahap aku rase menyesal dapat study sini , memang tak patut langsung kan ? i need lot of motivatesss ! :'(



Sebenarnye memang aku tak patut balik pon weekend ni , meletihkan badan je , serius sumpah cakap , imagine la , lapan jam dalam train ==' kematu segalanya ;) haha.




Tapi masa tengah tunggu train dengan Nabilah tu , kami berdua merasai pengalaman yang amat berharga , ehekehek , cam good good je kan , haha.



Ceritanya bermula apabila kami berdua sedang queue up untuk membeli tiket , belakang kitorang ade sorang guy ni , tinggi ala ala tak tinggi mane , tapi muka , serioussly sebijik KFC tu , Khairul Fahmi Chemat , saling tak tumpah ! dengan bawak beg UiTM nye , kitaorang syak budak ni sure budak UiTM jugak , mesti part one , haha.



nak dijadikan cerita , lamelah pulak kene tunggu turn nak beli tiket , ade la dalam setengah jam , aku dah mule berang , potpetpotpet lah aku , Nabilah cool je , sebab dye dah biasa , tiba tiba tengah aku bebbling tadi , si klon KFC tu tetibe hulur duit kat Nabilah tu , dye cakap camni lah lebih kurang :



klon KFC : Kak , (padahal muka dye lagi matured kot , ade hati panggil kak ==' ) boleh tak tolong belikan tiket ? (sambil hulur 50 RM )

Nabilah : eh , awak beratur jelah , kejap lagi ade la ni , sabar jap eh , nak pergi mane ?

klon KFC : ermm , saya tak solat lagi ni , dah pukul 6.40 pm , takut tak sempat.

Nabilah : ouh yeke , ermm ok la cenggitu , btw , nak pergi mane , tiket kelas berapa ? blablabla..

klon KFC : em nak ke Gua Musang , kelas memandu , hehe , tak lah , tak kesah pon , (sempat lagi kan ?)



tunggu punye tunggu punye tunggu , kitaorang masih lagi beratur sebab KTM tak ramai staff hari tu yang keje , dan dan je kan.time time ni jugekklahh , al kisah , si klon KFC tu pom dah siap solat dan teruslah dye beratur di belakang kami , masing masing hanya diam membatu terus menunggu tiket dengan sesabar sabarnye.



Selepas masing masing dapat tiket , aku dengan Nabilah pon duduk lah di kerusi berdekatan sambil makan roti cekelat kerana kami dah starvingggg gilerr , sedang kami menjamah jamah roti tersebut , si klon KFC ni datang ...



klon KFC : assalamualaikum , eh korang , thanks tau tadi :)

kami : takpelah , bukan tolong apepun , hehe.

klon KFC : makan roti je ? jomlah saya belanja makan.

kami : (dalam kepala otak memasing) eh biau benau mamat nih , baru berape minit kenal nak blanje makan.

klon KFC : korang budak UiTM eh ?

Nabilah : aah , awak pon eh ?

klon KFC : eh tak lah , saye lecturer senanye .

Aku : ye dak awk ni ? hahaha.

klon KFC : kanapa nampak mude eh ? agak agak umur berapa ?

Aku : 22 ?

Nabilah : 18 ?

Klon KFC : hahahaha , kelakar lah korang ni , saya dah 25 already , namapk mude eh ?

Kami : haha , ingat budak part one tadi , nampak mude lah.

klon KFC : eh yeke ? bukan nampak macam Khairul Fahmi ?

Kami : ahaks , ade lah siketttt !

klon KFC : eh takkan borak sini je , jomlah saye belanje makan ?

Nabilah : eh takpelah , kami cadang nak solat dulu.

klon KFC : alaa jama' jelahh.

nabilah : hehe , nak makan kat mane ? ( cepat je minah ni )

klon KFC : ermm saye ikot kamu semua je.

Aku : KFC jom ? ( haha , laju je , aku mengidam cheezy wedges )

semua : Jom jom !



mase kat KFC , kitaorang pon berbual bual , senanye dye ni part time lecturer jugak , hihi , malu je kitorang , ingat kan dye part one , lepas ni dye nak further study dekat Australia pulak , macam macam cerita kitorang dengar daripada dia , pengalaman dia , semua nya banyak pengajaran.


dye jugak banyak motivate aku untuk tak cengeng sangat , seriously , dye motivator yang sangat hebat , dan openminded , easy to talk with him , even baru berapa minit kenal :) dan yang paling best , dye belanja aku dan nabilah makan , haha , mule mule memang was was , yelah , baru je kenal kan , tetibe nak belanja bagai.


banyaak sangat sebenanye yang aku belajar dan dapat dari dia , yelah even just in simple and relax conversation , dye sangat matang dalam menyuarakan pendapat , seorang yang meletakkan agama dan keluarga paling atas dalam apa jua hal .


Mohd Zaeim Ansarullah bin Hanafi :) really feel nice to know you , and hope to see you again next time :)




Banyak sangat yang aku dengar daripada dye , he's a very talented man , adore him much , nampak macam aku melebihkan , haha.




dahlah , lain kali aku cerita lagi okay :) love u all people much !












picture non related :) im a human , and i want to be human again :D


LoveAmy
 

1 comment:

odah said...

aq tag kau..sila2 lah bukak link ni eh :)
http://cettemonhistoire.blogspot.com/2012/01/maina-punyer-kerje-p.html